juzbliskoswit juzbliskoswit
855
BLOG

3 katastrofy. 3 śledztwa.

juzbliskoswit juzbliskoswit Polityka Obserwuj notkę 13

Już w jednej z poprzednich notek przedstawiłem o co chodzi. Wróćmy więc do sprawy.

Pierwsza katastrofa, pierwsze śledztwo:

http://www.youtube.com/watch?v=Wdo3XEYvfRM

Ten samolot to UAL 232. Rozbił się na lotnisku Siox City w stanie Iowa. Jego prędkość spadania to 1850 stóp na minutę, czyli jakieś 563 metry na minutę, prędkość 215 węzłów, czyli około 398 km/h - więcej niż Tu-154. Po uderzeniu w lotnisko samolot zapalił się. Siła uderzenia była tak duża iż samolot przekoziołkował i rozpadł się na części. Według śledczych ze Smoleńska i Polskiego rządu - z samolotu UAL 232 - nikt nie miał prawa wyjść żywy. W końcu samolot upadł na plecy - a jak wiadomo i jak głosi oficjalna wersja - zawsze wtedy wszyscy giną. Ludzie proponują innym, tym ochydnym "teoretykom spiskowym" by rozpędzili się samochodem do 300 km/h i uderzyli w drzewo - no cóż tutaj mamy prawie 400 km/h i uderzenie nawet nie w drzewo lecz w twarde podłoże. Zgodnie z Rosyjskimi procedurami i wierzeniami, gdyby katastrofa UAL 232 wydarzyła się w Rosji - karetki by odwołano bo przecież nikt nie miał prawa przeżyć. A jednak widać Amerykańskie wierzenia są inne - natychmiast do płonącego samolotu wysłano ekipy ratownicze. Dosłownie w kilkadziesiąt sekund na lotnisku pojawiły się karetki - ściślej mówiąc - wiele karetek, które pędząc z oszałamiającą prędkością przewoziły tych pasażerów, którzy przeżyli tę katastrofę. Z 285 osób znajdujących się na pokładzie, przeżyło 185, 111 z tych osób było ciężko rannych. Rozpoczęło się drobiazgowe śledztwo - jak ono wyglądało macie w powyższym linku. Ponieważ może być on trudny do zrozumienia, zamieszczam też film, łatwy do zrozumienia dla osób słabych z angielskiego:

http://www.youtube.com/watch?v=cU2mqOLzlfU&feature=related

Druga katastrofa, drugie śledztwo:

http://www.youtube.com/watch?v=fLLUXDuuPdw

To znane zapewne wszystkim - śledztwo ws. Lockerbie. 21 grudnia samolot linii Pan Am 103 eksplodował na wysokości 9000 metrów. Oczywiście - nikt nie miał szans na przeżycie. Śledztwo ws. Lockerbie - jest i powinno być wzorem, dla każdego badacza i eksperta w dziedzinie katastrof lotniczych. Przeprowadzono je perfekcyjnie. Już chwilę po tym jak szczątki samolotu zaczęły spadać na ziemię, teren odgrodzono, przez wiele dni przeczesywało go metr po metrze tysiące policjantów. Zresztą - obejrzyjcie sami:

http://www.youtube.com/watch?v=fLLUXDuuPdw

No dobrze - jeżeli już obejrzeliście. To teraz przypomnijcie sobie Misje Specjalną:

http://www.youtube.com/watch?v=HYrcy7GnIOs

Czy widzicie jakieś różnice - np. w transportowaniu szczątków wraku?

Chyba nie potrzeba odpowiedzi.

Czy twierdzę, że to był zamach. Nie. Ja tylko nie wykluczam takiej możliwości. W notce są pokazane 3 różne katastrofy, ws. 2 z nich są podobne śledztwa - chodzi o UAL 232 i Pan Am 103. 3 śledztwo znacznie odbiega od nich.

"Nie możemy kupić swojego bezpieczeństwa, wolności i braku strachu przed bombą przez popełnienie grzechu tak wielkiego, jak powiedzenie miliardowi istot ludzkich żyjących obecnie w niewoli za żelazną kurtyną: "Porzućcie swoje sny o wolności, ponieważ, aby ratować własną skórę, zamierzamy ubić interes z waszymi panami". " Ronald Wilson Reagan, 40. Prezydent Stanów Zjednoczonych.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka